laupäev, 14. august 2021

Powered by Nature: Kaks uut riiki päevas

Laupäevane plaan oli lihtne - sõita läbi Rootsi, jõuda Norra ning ööbida teisel pool Oslot.

Alustasime päeva Baltic Queeni luks hommikusöögiga, kus valikut oli munadest ja peekonist kuni ilma soolata kaerahelbepudru ja makroonideni. Jõudsime enne randumist veel laevas paar ringi teha ning seejärel juba olimegi omadega Stockholmis. Võtsime suuna Oslo peale ja kui paar vetsupeatust välja arvata, sõitsime joonelt lõunapausini välja. Lõunaks olin meile kauni järveäärse ranna välja valinud, mis, nagu selgus, on otse mingi hüdroelektrijaama kõrval, aga sellele vaatamata kiirteest eemal ning visuaalselt väga nauditav. Boonusena kasvasid metsvaarikad otse auto kõrval.

Norra piiril küsiti vaid dokumenti ja vaktsiinitunnistust ning sooviti seejärel head reisi. Ning paar tundi hiljem keerasime oma hotelli parklasse.

Kokkuhoidliku turistina olin meile valinud "aiavaatega" (loe: parklavaatega) toa, aga küsisime ning saime omale rõduga toa otse vaatega fjordile. Katsime seejärel esimese asjana rõdule omale õhtusöögilaua ning nautisime vaadet.

Peale õhtusööki plaanisime veel lühikese jalutuskäigu teha ja esimese asjana sattusime hanede plaažile. Kohe meenus üks rand Põhja-Michiganis, kus eriti hanejunnide vahel astumisruumi polnud. Võtsime selle asemel hoopis suuna mäe otsa. Üks õhtusel kiirkõnniringil olev daam soovitas meil kohe joonelt mäetippu marssida ja sealt avanevaid kauneid vaateid nautida, aga minusugune arvas, et peale päikeseloojangut pole vast kõige parem mõte hakata läbi tundmatu metsa paaritunnisele retkele minema. Läksime hoopis tuppa tagasi ja magama.