pühapäev, 27. mai 2018

Good Morning, Vietnam! Efektiivsusest

Majaperenaine jättis meiega eile pidulikult hüvasti, sest täna hommikul kui tema tellitud takso meid kell 9 peale pidi võtma, oli tal lapsevanemate koosolek koolis. Ilmselt oli temal rohkem põhjendamatut usku vietnamlaste täpsusesse kui meil ja juhil endal, sest kui tädi kell 9:15 tagasi hotelli jõudis, olime meie veel seal. Igal juhul kunagi enne poolt kümmet jõudis auto ka ette ning ca kell 10 olime lennujaamas. Nagu selgus, kaks tundi enne väljumist tähendas vietnamlaste efektiivsust arvestades täiesti viimast minutit. Bangkoki lennule oli avatud kolm letti: check in (meil oli tehtud), luggage drop off (meil polnud äraantavat) ja document check. See viimane tuli meil läbi teha. Minu ees, dokumendikontrolliletis oli üks paar suurema koguse pagasiga. Nendega tegelemine võttis aega vaid kümme minutit ning juba saingi letti. Selleks ajaks oli iga kolme leti taha tekkinud aukartust äratav saba ning sellist muljet küll ei jäänud, et mõnda neist huvitaks, et nad õiges sabas seisaks. Passikontrolli lasti rahvast vaid jaokaupa ning minu passi kontrollis härra Le Cong Tung.

Hanoi lennujaama soodsad hinnad meeles, oli plaanis enne pardaleminekut kõht täis süüa, aga võta võikust. Croissant kahe viilu tomati ja kahe viilu mozzarellaga maksis 6.50 USD. Läksime Burger Kingi friikaid sööma. Eile õhtul oli meil ka muide gurmeetripp plaanis, aga läks natuke teisiti. Olin mingilt Hoi Ani saidilt lugenud, et kui sa grillitud riisipaberit ja mangokooke pole söönud, siis võid oma Hoi Ani külastuse maha kanda. Läksime siis saarele, kus pidi riisipaberivärki kohe ohtralt olema. Selgus, et mida pole, on riisipaber. Sõime friikaid. Tagasi tuttavamates kohtades ostsin selle kõrgelt kiidetud mangokoogi, mis osutus kleepuvaks maitsetuks olluseks. Nii palju siis autentsest gurmeest.

Bangkokis uurisime infoletist, et kust läheb buss linna. Selgus, et kuuenda väljapääsu juurest. Ootasime siis kuuenda juures, kuni üks hetk sõitis meie A4 meist lihtsalt mööda. A4 nimelt ei peatu bussipeatuse sildi juures vaid väljapääsu number neli juures. Järgmine A4 läks linna poole tunni pärast. Vähemalt polnud 34 kraadi käes külm oodata.

Täna õhtuks oli meil plaanis Vikerkaareükssarve kohvik ja väike shopping. Alustasime kohvikust. Kuna koogi 25 kihti räägivad rohkem kui tuhat sõna, siis vaata pilte. Käisime veel Siamis Thannis ja Uniqlos ning jäime bussi ootama, et hotelli tagasi tulla. Peale pooletunnist ootamist tuli buss ning veel pool tundi hiljem leidsime ennast oma hotellitoast.