laupäev, 19. detsember 2015

Praha päevikud. Praha kevad detsembris.












Vaevalt sain kõva häälega välja kirjutada, et keegi pole shortsides ja T-särgis vastu tulnud... kui. Ja mitte üks ega kaks eskimot. Ühtlaste intervallide järel trehvasin lühikeste pükste ja/või t-särkidega tüüpe jalutamas, seismas või sörkjooksu tegemas. Aga! Plätusid pole veel sattunud! Tunnistan, muide, ausalt, et ka ise paneks õhemalt riidesse, kui õhemaid riideid oleks :)

Jõulupidu oli eile. Nii head sööki olen ma siin riigis harva saanud :) Granadillikreemi võtsin mitu ringi. Jõululaua peaosaline oli part, lisaks oli veel erinevaid lihasid, mida kõik hea meelega sõid ja siis üllatusega minu taldrikut vaatasid, kus peal grillitud köögiviljad ja jasmiiniriis oli. Aga no isegi need olid ülihead. Ja juustuvalik moosiga. Ja sinimerekarbid valge veini kastmes. Salatiteni ma ei jõudnudki. Restoran olla kuuldavasti Tšehhi ühe rikkaima mehe oma.

Täna ärkasin selle peale, et ilus ilm oli väljas. Tegin kohvi ja sõin torta de aceite't ja enne kui arugi sain oli lõuna käes ja hakkas nagu kergelt pilve ette tõmbama. Panin siis riidesse ja läksin Vyšehradi parki. Olla järjekordselt kõige ilusam park siin linnas. Tee peal sattusin ühte moodsa kunsti aeda ja pean tunnistama, et ega ma väga ikka siinse moodsa kunstiga ühel lainel pole. Aga sellest edaspidi, kui olen veel paar eredamat näidet piltidena kokku kogunud. Igal juhul siis liikusin siit läbi moodsa kunsti Vyšehradi, kust avanesid tõepoolest kaunid vaated. Aga selle aja peale oli kell pealelõuna ja kõht tühi. Jõe äärt mööda, läbi laeval asuva täika ja kaldal asuva toiduturu kõndisin teisel pool Karlovy mosti asuvasse Lokalisse (ok, kaks peatust sõitsin trammiga, aga kuna ma piletit ei tembeldanud, siis see ei loe). Trammiga tehtud tempo sai muidugi sillal nullitud, sest kõik maailma turistid olid täna sillale kokku kogunenud ja tegid apostlitega selfisid. Teisel pool silda läks lahedamaks, sest turistid liikusid natuke teises suunas (rohkem tdrelniku ja hõõgveini lõhna poole) kui mina. Lokalis võtsin jälle sedasama, juba mainitud eriti õhukese ja krõbeda kattega praejuustu ja ettekandja soovitusel kartuliklimpide asemel võikartuleid. Kinnitas, et ma jään rahule. Mh. Ma arvan, et nad ei viitsinud lihtsalt klimpe teha. Sest võiga kartulid olid lihtsalt keedukartulid võiga. Aga juust ja kodune rabarberilimonaad olid head!

Kogusin ennast natuke, sest, noh, mul oli vaja tagasi teisele poole jõge saada. Sillal polnud midagi muutunud. Võimalik, et samad inimesed tegid pilte lihtsalt järgmiste apostlitega. Ja tänavad Staromestske Namesti juurde olid veel rohkem ülerahvastatud kui sild. Ja platsil ma isegi ei üritanud enam ei kuuse juurde ega ka torni minna. Läksin hoopis Palladiumisse. Ise ka ei tea, miks. Sest osta ma midagi ei plaaninud :) Sealt kõndisin läbi Alberti (mandariinid, banaanid ja jogurt) koju.

Ja nagu juuresolevatelt piltidelt näha, on meil kevad.

Kommentaare ei ole: