neljapäev, 28. jaanuar 2010

Communistas capitalistos

Esitesks, mitte yks kohalik ei raagi Phu Quoc saarel inglise keelt. Ca viis inimest tunnevad vaga basic sonavara - numbrid, double jne. Teiseks, maru kallis on. Eriti peale Kambodzhat. Kolmandaks, keelt mitteoskavad teenindajad hakkavad arritama juba. Kui ma tahan hommikusoogi juurde saada coca-colat ja kelner keeldub seda toomast, vaites, et hommikusoogiks ei saa ning ei noustu ka yhtegi muud karastusjooki tooma, siis tellin omale joogi fresh lemon juice, mis kolab ysna jahedalt, eksole? Saan klaasitaia kuuma vett sidruni ja suhkruga.
Yldiselt peame hadavajalikuks soetada piltsonastik, et teha ennast siinsetele teenusepakkujatele arusaadavaks.
Julian yritab hetkel english-speaking giidile tutvustada Eestit. Giid kordab pyydlikult Etsonia ja kysib siis kiirelt teemat vahetades, et kauaks mehed siia ka jaavad :) Pilti tegi ta meist koikidega ja palju. Toenaoliselt riputab ta need yles kui "me with happy customers".
Kas ma juba mainisin probleemi keeleoskusega? Igal juhul on see koguaeg koige aktuaalsem ja oma soovide selgeks tegemiseks tuleb yles naidata yksjagu kreatiivsust. Naiteks voodilinad. Mulle meeldib magada lina all. Soojas kliimas. Mitte teki all. Ja mitet paljalt. Eriti kui vent peale puhub. Niisiss, lahen linu kysima. Two bedsheets, please. Jou, jou (tolge: oota!)! Kutsutakse tytarlaps, kes on kellegi meelest toenaoliselt english-speaking. Yritan talle selgeks teha, et ma tahan ennast magades millegagi katta. Ta ei saa mitte midagi aru. Yritan leida kuskilt maja pealt lina, et neil naidata, mida ma tahan. Nad arvavad, et ma tahan tekki ja pakubad mulle seda. Ei, tekki ma ei taha, tekk mul juba on. Hakkan tagasi tuppa minema, kui leitakse keegi, kes on more advanced in English. Selgitan talle, et tekk on liiga paks ja soe, ma tahan lina, mis oleks, natitan nappude vahel, ohuke. Tytarlaps taipab. Ja toob mulle ... ohukese roosa fliisteki. Veendun, et siin hotellis linu pole ja lahen roosa fliisiga tagasi tuppa.
Yldiselt arvame,et me voime edaspidi teenindajatega raakida ka eesti keeles, mingit vahet poleks :)

Kommentaare ei ole: