teisipäev, 20. september 2016

Rundschau München. Die längste Praline der Welt.


Ma olen siin paar korda oma nördimust väheste kaardimaksevõimaluste osas tagasihoidlikult avaldanud. Nädalavahetusel sattusin lugema artiklit, mis kinnitab, et ma ei kujuta omale ette, et siin sularaha eelistatud on. 82% Saksamaa ostu-müügitehingutest toimub sularahas, järgneb Austraalia 65%ga.

Sellega seoses meenus mulle 90ndate esimene pool, kus ma 15-aastasena olin täiesti hämmastunud kui vähe siin koolides uusi teadmisi omandatakse. Kui Eestis olin ma juba 2 aastat varem Pythagorose teoreemi selgeks saanud (teoreemi tõestamine üks tund + sealt edasi ülesannete lahendamine), siis Saksamaa koolis võttis teoreemi tõestamine nädalaid, millele järgnes kuudepikkune ülesannete harjutamine. Poole aastaga matemaatikas suurt muud ei jõudnudki. Kirjanduse tunnis arutati ühte raamatut pool aastat (võimalik, et sealt edasi ka, ma ei tea), ajaloo tunnis loeti kõva häälega õpikust ette ja siis arutati alles. Isegi idabloki koolist tulnule, kes oli suure osa oma kooliajast kulutanud vatimarlimaski õmblemisele või gaasimaski aja peale pähetirimisele, tundusid Saksamaa koolitunnid rohkem meelelahutuse ja vaba või mitte nii vaba aja veetmise võimalusena. Ca 15 aastat hiljem ilmus meedias artikkel, kus selgus, et seni vägagi konkurentsivõimeliseks peetud Saksamaa haridussüsteem seda tegelikult ei olegi. Nimelt said Saksamaa õpilased PISA uuringus keskmisest oluliselt kehvema tulemuse. Kuidas keegi sai sellist haridust konkurentsivõimeliseks pidada, beats me.

Olen viimase pooleteise kuu jooksul saanud Amazoni püsikliendiks. Iga kord kui midagi vaatan või korvi panen, soovitab Amazon mulle asju, mida teised on ostnud koos sellesama asjaga, mille vastu mina just huvi tundsin. Ja ma olen endiselt iga kord natuke hämmastunud, et miks ostavad inimesed omale korraga kaks-kolm fotokat, kuus telefoni kaitsekilet, mitu paari jooksujalatseid jne. Võidab see... Või võidab Amazon.

S-Bahn kihutas täna Hauptbahnhofist peatumata läbi, sest HBFis oli Polizeieinsatz. Hilisem Tageszeitungi lugemine andis teada, et raporteeriti härratust mustast kohvrist. Poole tunni jooksul tehti kiirreageerimissalga ja pommikoerte abil üksildase kohvri ohutus kindlaks ning rongid said seal uuesti peatuma hakata.

Kommentaare ei ole: