neljapäev, 31. jaanuar 2013

Tuan-tuan & puan-puan

Kuala Lumpur on linn, kus esmapilgul nagu polegi midagi teha ega vaadata. Ok, kaid Petronase tornide juures ja trygid Hiinalinnas... Ja siis? Votad mone turistika Batu koobastesse? Koige selle teadmise juures polnud mu ootused eriti korged. Plaanis olid tornid, Hiinalinn, Little India ja moned kenamad mosheed. Ma pean tunnistama, et Petronase ees selili maas yles vaadata oli ikka paris voimas.

Hiinalinn oli yks suur turg ja Little India jai Singapuri omaga vorreldes ikka norgaks. Yks ilusamaid mosheesid labis parajasti varskenduskuuri ning teine, natinal mosque oli minu maitse jaoks liiga modernne.

Aga nagu eile juba mainitud, siis inimesed... Kuigi KL mulle linnana mingit muljet ei avaldanud, sis tuleksin siia siiski tagasi. Sest eilne ohtu on unustamatu :)

Nyyd tanahommikuse check-ini juurde. Tytarlaps vottis mu passi ning muudkui vajutas nooleklahvi oma klaviatuuril, aga midagi ei toimunud. Pakkusin talle oma broneeringu numbrit ja ID-kaarti, aga ta ei soovinud. Tuli siis teine tytarlaps ja seletasid midagi omavahel mulle arusaamatus keeles. Probleemi endiselt ei mainitud. Mingi hetk hakkas siis teine tytarlaps esimesele riike loendama: Guana, Ethiopia, Somalia... Siis segasin vahele ja palusin neil Eestit Euroopast otsida, mitte Aafrikast. In no time oli seepeale check-in tehtud.

Nii... Ma ei saa endiselt yle siinsetest "piimatoodetest". Tasakaalustamaks hommikust shokolaadicroissanti, ostsin lennukisse kaasa koige piimasema toote, mis ma poe kylmkapist lepidsin - Yeo's Yogurt Original. Pildil veel ilusat valget varvi ja puha. Tetrapakis ja korrega, nii, et sisse ei nainud. Jooma hakates selgus, et tegemist on taas mingi siirupiga. Lugesin siis koostist: "water, cane sugar, full cream milk powder, lactic acid & citric acid. Contains permitted food conditioners and flavourings". Toodetud Malaisias. See voib olla malaide ettekujutus originaalsest jogurtist, aga ei kattu kaugeltki minu omaga.

Kathmandu ilm on nagu Eestimaa suvi - paeval piisab ohemast pikkade kaistega sargist, ohtul tuleb fliis selga tommata. Kuna siin majades kytet pole, siis toad on niisked ja jahedad. Peaks vist esimese asjana omale jakivillase pleedi soetama :)

Taksot jagasime kahe Taani poisiga, kellele nende kohalik sober selle organiseeris. Lisaks oli see sober neile ka majutuse bronninud. Eee... autoga nii veerand tunni kaugusele Thamelist. Kuna "sober" korraldas, siis hindu keegi enne ei kooskolastanud ning poiste oomaja juurde joudes, mis oli poolel teel Thameli, taheti neilt 800 ja edasi Thameli soitmise eest 700. Selle peale laks suuremaks vaidluseks, sest lennujaamast Thameli saab 300-400ga. Oleneb, kuidas kaupled. Poistel hinda alla saada ei onnestunud, aga Thameli ots langes 300 peale.

Lisaks ma ei saa jatta roomustamata, et lahema kuue paeva jooksul ei tule tegeleda teemaga, mida syya kui tahaks menyyst valja jatta riisi, nuudlid ja nisujahutooted. Lisaks sellele, et liha nagunii menyysse ei kuulu. Ei tasu valesti aru saada, ma jumaldan Aasia kooki, aga ma ei suuda kolm korda paevas riisi, saia ja nuudleid syya. Moned variandid on muidugi veel (naiteks rojak ja popiahid), aga nende serveerimine on seotud kindlate, meile hetkel mitteteadaolevate kellaaegadega. Ja alati on voimalik muna syya. Eile tegin seda naiteks kaks korda. Enne ohtut Reggae baaris sad koik kohalikud tanavatoidukohad yle vaadatud, valik oli igal pool liha, praetud riis, praetud nuudlid. Seega sain hiljem selgitada, miks ma kell 9 ohtul baaris omletti soon :)  

Kommentaare ei ole: