laupäev, 14. mai 2011

Minu Brüssel

Vahur Afanasjev - Minu Brüssel

Kuna mulle ei sobi Petrone Prindi käitumine, kus minu blogipost pannakse üles nende Facebooki kontole üleskutsega arutada sealmainitud tekstis sisalduva arvamuse üle, ilma mulle isegi mainimata, siis ma nendest raamatutest hetkel enam pikemalt ei kirjuta. Antud raamatu puhul tekkis siiski soov kolm asja ära mainida:

1. Raamatu alguses kirjeldatud USA vahetusõpilane käis minu klassis ja mina küll ei märganud, et ta pidevalt üksinda oleks olnud. Meie klassis sai ta enamusega hästi läbi ning osales kõikvõimalikes üritustes. Ma ei saa ka üldse aru, mis teistel klassidel temaga asja oli, et talle mingeid tobedaid hüüdnimesid pandi.

2. Ensis ensis'e eestikeelne vaste on kaunkarp.

3. Vaatamata sellele, et raamat oli kirjutatud minu jaoks liialt labases kirjastiilis, andis ta siiski Brüsseli kohta parema ülevaate kui varasemad selle sarja raamatud vastava riigi või linna kohta.

2 kommentaari:

Eppppp ütles ...

Gaili, olen kirjastuse juht Epp ja vabandan Petrone Printi poolt, me oleme lähtunud põhimõttest, et avalikud blogid lubavad end linkida ja endas olevate mõtete üle ka arutada. Võibolla peaksid panema siia märgatavale kohale märke, nt et enne linkimist küsida luba blogi omanikult.
Ma ise ei mäleta hetkel, mis arutelu see FB-s konkreetselt oli ja mis sind pahandada võis, aga kui see oligi pigem põhimõtteline arvamus, et nii ei sobi sinu blogiga teha, siis seda enam soovitan see siin ka ära märkida, et ka teised teaksid.
Edasi, kas segab igasugune linkimine (meil on kõik meediakajastus üleval ka www.petroneprint.ee ehk oma kodulehel) või häirib just see Facebook, kuna seal on lingi kommenteerimise võimalus?
Ja ma omalt poolt ütlen, et olen ikka siia lugema sattunud (seda ikka tohib? :) ja ausalt öeldes isegi vahel mõne raamatu lugeda võtnud või lugemata/ostmata jätnud tänu siinsele jutule (nt Kristina Šmiguni raamat, olin kahevahel ja siis lugesin siit sinu lugemisjärgset arvamust, jätsin ostmata).

Gaili ütles ...

Tere Epp,

üks asi on linkimine, ma ju tean, et te panete kõik ilmunud blogisissekanded oma kodulehele raamatute juurde (kuigi seda võib vabalt nimetada kommertseesmärgil kasutamiseks). Aga seda ma tean ja sellega arvestan. Seda arvestades olen ma varem ka ühe sissekande oma blogisse üldse tegemata jätnud (sest ma ei suutnud Seitsme maailma kohta mitte midagi positiivset välja mõelda). Samas panna minu blogitekst (Guatemala oma) üles oma FB kontole üleskutsega arutada mingi sealoleva teema üle ning seda mulle isegi mitte mainida, ei meeldi mulle.

Ma ei taha hakata oma blogi täiendama reeglitega, mis on minu jaoks elementaarsed :)

Ehk siis kokkuvõtvalt - ma tean, et te oma kirjastuse lehele kõik üles panete ja ma arvestan sellega ning selle vastu mul midagi ei ole ka. Aga just see avalikule arutelule kutsuv postitus häiris mind (oleks ju viisakas ka autor kutsuda arutelust osa võtma?).