laupäev, 9. märts 2024

Kambodža kroonikad. Liiga soe vesi

Täna hommikul ei äratanud mind mitte ookeanikohin ega palmipuude sahin, vaid hoopis kohalik khmeer, kes akna all liiva pealt lehti kokku riisus. Samal ajal hakkasid ümber maja tekkima väiksed lehekuhjad, kui ühtäkki polnud khmeeri enam kuskil näha. Tõusin üles ning uksest välja vaadates selgus, et terve leheriisumistiim oli otsustanud teha pausi ja pikutas meie maja ees võrkkiikedes.

Kui ma mõned kuud tagasi vaeva nägin ja ideaalset reisisihtkohta valisin oli Scotti ainus nõue - soe vesi. Nagu ta mulle aeg-ajalt meelde armastab tuletada, siis Dominikaani Vabariigis sai ta arktilises Kariibi meres külmatrauma ning mõned tema kehaosad olevat ära jäätunud. Siinsetes randades on vesi aga justkui vannis. Ühel päeval otsustas Scott mulle nüüd külma rahuga teatada, et vesi võiks olla natuke jahedam siiski. Kui keegi juhuslikult teab randa, kus veetemperatuur on stabiilselt täpselt 26,8 kraadi, siis andke kindlasti teada! Üritan järgmine kord paremini planeerida.

Meie rand ja resort on saare kõige kitsamas osas nnig vastaskaldale, kus asub Lazy Beach, viib umbes 30-minutiline kruusane ja tolmune jalutuskäik. Paraku meenutas kohale jõudes rand pigem prügimäge kui kaunist troopilist randa. Kõndisime tagasi oma kaunile valgele liivarannale.

Lõunat nautisime kohalikus backpackerite hostelis. Scotti burgeri vahele unustati peekon ja juust panna, ning kuna hinda ei saanud enam korrigeerida, sest "arve on juba kassasse sisestatud", siis pakuti meile ebameeldivuste korvamiseks tasuta Oreo toorjuustukooki.

Päev jätkus tavapärase rütmiga - ujumine kristallselges, aga liiga soojas (!) vees, lesimine rannas ja raamatute lugemine.

Õhtusöögiks valisime seekord khmeeri köögi - Scotti veisesalat ületas ootusi ning oli teravam kui arvata oskasime ning minu veiseliha seesamiseemnetega oli kõike muud kui see, mida ma omale ette kujutasin, aga siiski ülihea. Ja kuna minu meelest ei pea ükski söögikord lõppema ilma magustoiduta, siis jalutasime õhtu lõpetuseks veel järgmisse resorti ja sõime õunakrõbedikku ning käsitööjäätist. Selgus, et pulbri segamine veega ning selle jäätisemasinasse valamine on piisav käsitöö.