kolmapäev, 3. jaanuar 2018

Go blue. Head uut aastat!












Hea blogilugeja, kallis kodumaa - head uut aastat!

Kuuldavasti ei möödunud teil aastavahetus sugugi nii lumiselt ja vaikselt kui siin :) Viimased paar nädalat on päevane temperatuur olnud pidevalt vahemikus miinus 10 kuni miinus 15 ning lund sajab kogu aeg juurde. Oravad teevad sabade sahinal lumes kõrgushüppeid.

Kui ma jõulueelsel ajal sain lugejaid rõõmustada piltidega jõulutuledes hoovidest, siis tänase seisuga võin raporteerida, et pidulik jõul on läbi ning suurem osa hoove kaunistustest tühjad. Võib muidugi ka olla, et kuu lõpus saabus elektriarve, mis andis kerge tõuke majaomanikele kiiremalt tuled keldrisse vedada.

Seda ma juba mainisin, et nii mõneski hoovis oli täispuhutav jõuluvana kõrvuti lössis luukerega või värske lumememm mõõtu võtmas hallitava kõrvitsaga. Suhteliselt loominguliselt oli asjale aga lähenenud üks maja Detroidis, kes oli kõikidele maja ees, peal, kõrval ja puu otsas olevatele luukeredele jõulumütsid pähe pistnud. Olen põnevil, et kas 14. veebruaril hoiavad kõik skeletid süles punaseid südameid ning lihavõtte ajal saavad omale playboy jänkukõrvad pähe.

Kui aga jutt juba Detroidi peale läks, siis ma juba mitu kuud ootasin sinna "Winter in Detroit" jõulu/talvelaadale saamist. Kui ilm oleks nii paarkümmend kraadi soojem olnud, oleks ma seda kõvasti rohkem nautinud, aga ka selles jääajas oli päris äge. Kuigi natuke segaseks jääb see, et kui Euroopas on põhiline jook jõuluturgudel hõõgvein või muu kuum alkohol, siis Detroidis seisid kõik pakkumisel olevad joogid ilusti jäänõudes... Ma ei tea, kas nad kartsid, et muidu läheb miinus 15 juures vein liiga soojaks või?

Kuna tina siin riigis ei valata, otsustasime kinni pidada vähemalt sellest Eesti tavast, mis soovitab uusaastaööl 7 või 9 või 12 korda süüa. Kuna meie eesmärgiks polnud Supersize Us, siis jagasime 9 korda ära kahe päeva peale. Menüü oli järgmine:
1. Pühapäevane hommikusöök
2. Kerge lõuna
3. Bruschetta ja krevetid
4. Ahjufriikad
5. Taco fiesta
6. Esmaspäevased pannkoogid vahtrasiirupi ja sulavõiga
7. Tortillad
8. Köögivilja- / puuvilja- / juustusnäkk
9. Võiküpsised iirise ja šokolaadiga

Käisime ju Helenaga novembris Berlinis ning tähelepanelik lugeja kindlasti mäletab, et ma mainisin ühes kohvikus söödud koogimõõtu võiküpsist, mis oli kaetud iirise ning šokolaadiga. Igal juhul oli täiesti arusaadavalt mul vaja see ju järele teha. Scott küll kiitis ja käis muudkui maitsmas, et kas on ikka endiselt hea, aga ma ise leian, et iiris tuli liiga vedel, seega tuleb uuele katsele minna.

Detroidi kohta tuleb lähiajal ka pikem postitus :)

Kommentaare ei ole: