teisipäev, 9. august 2011

Koka rännakud

Anthony Bourdain - Koka rännakud

Täiesti suurepärane raamat reisimisest ja söömisest. Nagu blogilugejad aru on saanud, on tegemist ka minu ühtede lemmiktegevustega :) Eriti tore üllatus oli raamatust lugeda just neist kohtadest, kus ma isegi käinud olen. Olgem ausad, ma pole väga palju reisinud, ja kui Venemaad mitte arvestada, siis Euroopast väljas olen käinud vaid kolmel korral. Aga erinevaid gurmeereisiraamatuid lugedes avastan ikka ja jälle, et suures osas autori poolt väisatud linnades ja riikides olen minagi olnud. Ja tavapäraselt ka imelisi toite söönud. Seekord kattusid meil Mehhiko, Kambodža, Vietnam, Prantsusmaa, Hispaania/Baskimaa, ja Venemaa. Lisaks eelpoolmainitutele käis Bourdain veel Jaapanis, Ameerika Ühendriikides, Marokos ja Portugalis. Neist kahe esimese osas puudub mul küll huvi, aga Maroko ja Portugal on tulevaste sihtkohtadena juba mõnda aega kirjas olnud :)

Raamat algas Vietnamis ning peale igat riiki pöördus tagasi Vietnamisse. Aga ilmselgelt on Vietnami köök oma Pho tänavasupi ja värskete kalade ning mereandidega seda ka väärt. Kuna kogu reisi jooksul oli Bourdainil kaasas teletiim ning hiljem lasti eetrisse ka vastav sari, siis lisaks suurepärastele söögikordadele tuli tal süüa ka ekstra filmivõtete jaoks. Näiteks kallist linnupesasuppi või eakat iguaani. Ja kõik need lood on kirja pandud läbi mõnusa huumori.

Kommentaare ei ole: