laupäev, 9. veebruar 2019

Kohalik kana



Mõni tähelepanelikum lugeja on arvatavasti märganud, et üle seitsme aasta olen taas hakanud natuke liha sööma. Mu toidulaud oli lõpuks ainult juust, kohupiim, marjad, puuviljad ja köögiviljad, sekka pisut kala ning see kõik oli lõpuks nii üksluine, et ma ei suutnud enam järjekordset porgandit või paprikat ning juustukuubikuid süüa. Lisasin siis oma menüüsse veidi kana ja pisut veiseliha. USAs oli kanaga kõik hästi - ostsime mingit amishite poolt hoole ja armastusega supermarketi letile sobivaks nuumatud kanafileesid ning pannilt tulid nad ootuspäraselt krõbeda ja mahlasena. Teades, kuidas Eestis Ameerikast pärit kanu meedias materdatakse, olin veendunud, et siin, kohalikust farmist tulnud kana on kindlasti veel parem. Prisma pakkus mulle Rannamõisa kanu ning nii ma kahe fileega koju tulingi. Kui kellegi kunagi peaks tekkima vajadus vanu autorehve kööginoaga viilutada, siis võib mulle helistada - vajalik trenn on mul nüüd selleks tehtud ja liigutus käe sees. Viskasin viilud tavapäraselt pannile, kuid sealt edasi oli kõik täiesti tavapäratu. Kõigepealt haises terve mu köök hullemini kui rong Kohila paberivabrikust mööda sõites omal ajal ning siis hakkasid kanatükid vaikselt selle halli vedeliku sisse ära kaduma. Närisin ennast osadest kummitükkidest läbi ning ülejäänu viskasin minema.

Läksin Balti Jaama turule lootuses leida sealt kohalike amishite poolt kasvatatud kanu. Selgus, et lihasaali kõik letid pakuvad vaid Talleggi omi, kuid pidasin neid Rannamõisa lähisugulasteks ning ei julgenud osta. Aga Baltas on mingi lihapood-resto ka ning neil oli letis neli kanafileed, mille kohta nad väitsid, et pärit Saaremaalt talust. Ostsin kaks ning neid kodus lõikama hakates libises nuga sujuvalt läbi, praadides muutus kana vaid krõbedaks ilma eelnevalt reoveehoidlat tekitamata ning maitses ka umbes nii nagu üks praekana maitsta võiks. Sellele vaatamata on mul peale kõiki neid katsetusi kanast juba suhteliselt villand. Ostsin eile tüki veisekintsu sealtsamast poest, kus Saaremaa kanu müüakse. Arvestades asjaolu, et Orxi toitumiskava lubas mul sellest täna õhtul vaid 80 grammi ära süüa, saan sellest kintsujupist vähemalt 10 õhtusööki :)

Kommentaare ei ole: