reede, 11. november 2011

Üks päev

One Day, režissöör Lone Scherfig

Vaatamata sellele, et tegemist on Hollywoodi filmiga, pani see film, tegelased, tegevused ja tegevusetused veel mitmel päeval endale mõtlema.

Pärast ülikooli lõpetamist veedavad Dexter ja Emma 15. juuli öö koos ning sealt saab alguse ka nende sõprus. Film näitab sama päeva järgneva 20 aasta jooksul, mõnikord veedavad Emma ja Dexter selle koos, mõnikord eraldi. Kuid see päev on alati olemas ja ei pruugi meeldida teistele inimestele nende eludes. 20 aasta jooksul näidatakse nende valikuid, soove, meeldimisi ja mittemeeldimisi, õnnestumisi ja ebaõnnestumisi.

Ainus, mis sellel filmil puudu jäi, oli happy end...

Tõenäoliselt mõtles nii mõnigi peale selle filmi vaatamist oma minevikule :)

3 kommentaari:

nelly ütles ...

Mõtlesin ka selle ära vaadata, aga leidsin netist ainult venekeelse versiooni. Soovitusena oli all aga hoopis üks teine film, "Last Night". Ja oli minu arust väga hea film, soovitan. Järgib pralleelselt ühte õhtut, mille abikaasad veedavad eri linnades - mees on sissevõetud oma töökaaslasest, naine kohtab juhuslikult vana kallimat. Samuti selline kummaline hea, et jääd mõtlema.

Gaili ütles ...

Last Night'i ma käisin kinos vaatamas. Käisin praegu isegi lugemas, et mis ma selle kohta kirjutasin tookord :) Oli selline film, et ma natuke olen nõutu siiani. Ma, muide, arvasin, et lõpeb teisiti :)

nelly ütles ...

Vaatasin nüüd selle One Day ära, oli tõesti hea. Mulle üldse meeldivad need näitlejad, kes peaosades.Aga ma ei ütleks, et õnnelik lõpp jäi puudu - see just tegi filmi heaks, et lõpp ei olnud õnnelik Hollywoodi kriteeriumite järgi, vaid eluline. Sest ka elus ei ole lõpud alati muinasjutulised, kuid mulle tundub, et kui inimesed suudavad olukorraga rahu sõlmida, siis on need ikkagi õnnelikud.