reede, 11. november 2011

Nirgendwo in Afrika

Stefanie Zweig - Nirgendwo in Afrika

Mulle on alati meeldinud, kui mõnes heas raamatus soovitatakse mõnda teist head raamatut. Ma ei suuda hetkel küll meenutada, millisest ma selle konkreetse idee sain, aga igal juhul raamatu ma omale Ebayst tellisin ja praeguseks ka läbi lugenud olen.

Regina, olles tol ajal viieaastane, emigreerub enne Teist Maailmasõda koos vanematega natsi-Saksamaalt Aafrikasse, Keeniasse. Saksamaal tagasihoidlik ja arg tüdruk aga elavneb Aafrikas, saab üle varasematest hirmudest ning hakkab oma uut elukohta piiritult armastama. Tema rõõmu varjutavad vaid vanemate omavahelised, aeg-ajalt jahenevad tunded ning pikad, kolmekuulised perioodid koolis, eemal kodust ja sõpradest. Ka ei suutnud tema vanemad, eriti isa kuni emigratsiooni lõpuni Aafrikas kodumaad näha. 1947. aastal kolis perekond, kes selleks hetkeks oli ühe pereliikme võrra suurem, tagasi Saksamaale.

Autobiograafiline raamat, ladus kirjastiil, autori armastus Keenia vastu ning maastikukirjeldused panevad lugeja kaasa elama, koos tegelastega lootma ja ootama.

Kommentaare ei ole: