kolmapäev, 23. veebruar 2011

San Cristobal de las Casas

Siit linnast on kahju lahkuda. Nii linna kui inimeste parast. Kuigi ma olen selle reisi jooksul kohanud palju imelisi inimesi, on Jose Luis ja tema maja midagi täiesti erilist.

San Cristobal de las Casas on imearmas magilinn vaikeste varviliste majadega. Nii palju varve ei ole ma kohanud yheski teises linnas. Neil tanavatel voib loputult ringi jalutada ja iga kord midagi uut leida.

Laupaeva ohtul La Clave del Soli kohale joudes oli BBQ juba kaimas. Ysna kohe sai kokku lepitud ka Chamula kylastamine koos Maarja, Jamesi, Chrisi ja Toddiga jargmisel paeval.

Kuna oli pyhapaev, siis oli Chamulas turupaev. Myydi koike - kasutatud riietest kuni magusate mangodeni. Myyjad kandsid enamasti traditsioonilisi rahvariideid ning esimest korda reisi jooksul puutusin kokku kerjavate lastega. Ohtul veel vaike ring San Cristobal de las Casas`es, sest ilm oli natuke vihmane (loe: vahepeal sadas kui oavarrest ning kohati tuli kondida pahkluuni vees). Turult kotitais avokaadosid guacamole jaoks ja teine kotitais mangosid, mida ei saa kunagi liiga palju olla.

Jargmisel paeval soime hommikust kohas, kus meist said siinviibimise ajaks pysikliendid ning laksime seejarel Jose Luisi, Mike`i ja Emilyga linna peale. Paike paistis ning linn oli endiselt imetore. Jalutasime tanavatel ja turgudel, ostsime ohtuks planeeritud BBQ jaoks toiduaineid. Nagu tavaliselt, ei suutnud ma ara oelda, kui keegi mulle midagi pakkuma tuleb ning ostsin yhe toreda kirju olasalli.

Ohtune BBQ kujunes suuremaks peoks, kus oli lopuks ca 20 inimest. Prantsuse tydrukuid, kes sealsamas aia taga hipibussis elavad, vaadates tundus, et me peaksime veel kovasti oma garderoobiga tegelema :) Aga liha - kala - zuccini - oad - magusad kartulid jm onnestusid superhasti.

Teisipaevaks olid meil tuurid planeeritud. Tee Sumidero kanjonisse laks nii allamage, et vottis korvad lukku ja jattis lukku veel paariks tunniks. Kanjon ise oli muljetavaldav, lisaks tehti peatusi naitamaks krokodille, ahve ja linde.

Oi, kahju on siit ara minna. Kui ma kunagi tagasi tulen, siis San Cristobal de las Casas on kindlasti koht, kuhu ma jaan pikemaks :)

Kommentaare ei ole: